Neděle 15. ledna 2012 Čas na oslavu
Start: | Nasca | ![]() |
Cíl: | Pisco | |
Den: | Neděle 15. ledna 2012 | |
Spojovačky: | 254 km | |
Speciálka: | 29 km | |
Celkem: | 283 km |
Krátký měřený úsek definitivně ustanoví celkové pořadí závodníků. Ti by při posledních kilometrech neměli nic podcenit, protože jim cestu do cíle ještě mohou zkomplikovat malé duny. Tady tolik nejde o čas, nejdůležitější bude zvládnout trať až do cíle. Hrdinové rallye Dakar 2012 se můžou těšit na oslavy v srdci hlavního města Peru. Těm, kteří přežili toto dobrodružství, se v hlavě promítnou důležité momenty jejich dlouhé cesty. Výzva bude u konce, ale vzpomínky a pocity výjimečné životní zkušenosti zůstanou.
Podle www.dakar.com
Výsledky 14. etapy
Místo | Pilot (st.č. - vůz) | čas (+ztráta) |
1. | Biasion (511 - Iveco) |
27' 22"
|
2. | Mardějev (523 - Kamaz) |
+01' 26"
|
3. | Stacey (505 - Iveco) |
+ 01' 43"
|
4. | Karginov (509 - Kamaz) |
+ 02' 30"
|
5. | Ardavichus (533 - Kamaz) |
+ 03' 00"
|
... | ||
15. | De Azevedo A. (513 - Tatra) |
+ 06' 00"
|
... |
Celkové pořadí rallye Dakar Argentina - Chile - Peru 2012
Místo | Pilot (st.č. - vůz) | čas (+ztráta) |
1. | De Rooy (502 - Iveco) |
45h 20' 47"
|
2. | Stacey (505 - Iveco) |
+ 51' 19"
|
3. | Ardavichus (533 - Kamaz) |
+ 1h 47' 45"
|
4. | Karginov (509 - Kamaz) |
+ 5h 01' 10"
|
5. | Mardějev (504 - Kamaz) |
+ 5h 01' 50"
|
6. | Biasion (511 - Iveco) |
+ 6h 31' 11"
|
7. | Kolomý (547 - Tatra) |
+ 6h 54' 15"
|
8. | De Azevedo A. (513 - Tatra) |
+ 7h 46' 07"
|
9. | Sugawara (508 - Hino) |
+ 10h 39' 24"
|
10. | Versluis (534 - Man) |
+ 11h 12' 32"
|
Dakar 2012 - Konečné zúčtování
Vážení příznivci dakaru a našeho týmu,
opět trošku se zpožděním a teď už z pohodlí domova se ozývám s finální zprávou z letošního dakaru. Asi by bylo vhodné udělat "suma sumárum".
Jak víte, vybojovali jsme letos osmou příčku. Sám za sebe to považuji za úspěch a vážím si tohoto umístění stejně jako našeho druhého místa v roce 2003, a to hned z několika důvodů. Jednak proto, že, jak jsem již dříve psal, jsme bojovali s autem o generaci (a v případě Gerarda De Rooye a Aleše Lopraise o dvě generace) starším, než měli naši bezprostřední soupeři a přesto jsme jich pár dokázali nechat za sebou. S tím souvisí i to, jaké zázemí jsme měli k dispozici my a tyto týmy. Dále pak vidím úspěch i v tom, jak jsme nakonec dokázali překonat všechny technické problémy, které jsme museli řešit, a dojeli jsme do cíle na takovéto pozici. Tady patří moje obrovské uznání a dík posádce asistenční tatry - Petrovi Vodákovi a Tomovi Fajmanovi. Odvedli obrovský kus práce a bez nich bychom nedojeli. Zkrátka - letošní dakar byl z našeho pohledu těžký, ale úspěšný.
Připojuji i fotky ze slavnostního vyhlášení, tak se ještě krátce k těmto momentům vrátím. Resp. vrátím se ještě o kousek zpátky, a sice k etapě Nazca - Pisco. I tady lze najít paralelu s dakarem 2003. Stejně jako tenkrát, i letos zařadili pořadatelé až na úplný závěr krásnou, ale velmi těžkou etapu. Oni to avizovali v karnetu, že to bude etapa, která jistě zamíchá pořadím a ne každý bude moct pomýšlet na jistý dojezd do cíle. A tak to i bylo - Peru nám nabídlo úchvatné scenérie (z mého pohledu zajímavější než Chile), ale v etapě se v pravidelném sledu střídaly kamenité nebo pískové pisty s dunovými poli. Ta byla podobná klasickým ergům v Mauretánii, čili plná zrádných zavátých "lavórů" (do jednoho takového těsně před námi zapadl Wuf van Ginkel s Ginafem a když jsem se s ním pak viděl, říkal mi, že se z něj kopali tři hodiny). Zkrátka chtělo to jak neudělat chybu, tak mít i potřebné štěstí. Nám se po všech těch předchozích problémech dostalo obojího a dojeli jsme na druhém místě. Samozřejmě i díky tomu, že vedoucí špička jela právě vzhledem k záludnosti etapy především na jistotu.
Dlužno říct, že ani poslední etapa do Limy vůbec nebyla tak symbolická, jak by se podle její délky mohlo zdát. I na těch posledních cca 30 kilometrech na nás čekal měkký písek, duny a feš feš (prach o konzistenci cementu). Takže i tady přišlo na řadu podhušťování pneumatik pro jízdu v měkkém terénu. Nicméně poté už jsme se opět napojili na dálnici a uháněli do hlavního města. Tam na nás čekali snad všichni z jeho deseti milionů obyvatel. Zástupy lidí nebraly konce a rovněž tak jejich radost z toho, že letošní ročník rally končí právě v Limě. Slavnostní vyhlášení na pódiu trvalo dost dlouho a tak jsme měli hodně času na to se s lidmi fotit a povídat si s nimi. Hodně se nás ptali na to, jak se nám v jejich zemi líbí a bylo vidět, jak jsou hrdí a rádi, když jsme jim po pravdě odpovídali, že moc. Peru je opravdu nádherná země, ovšem i dost chudá. Proslýchá se, že by příští rok dokonce Lima měla být startovním městem a cíl by měl být v Santiagu de Chile.
Takže - dakar 2012 je historií a já vám všem chci jménem celého týmu moc poděkovat za podporu našeho týmu. Velký dík patří Tomovi Kubinovi a Zuzce Nohavicové za opět perfektní nasazení při zpracovávání našich zpráv. Moc rád taktéž děkuji společnosti Olympus Česká republika za zapůjčení fotoaparátu - jejich "mjučko" je skvělý parťák, který nám pomohl zachytit mnoho zajímavých momentů na trati i v bivaku.
Náš velký dík patří i všem našim blízkým a kamarádům, kteří tu v republice určitě prožívají chvíle strachu - moc si zázemí, které nám vytváříte, vážíme, bez něj bychom na dakar nemohli.
Těšíme se s Vámi na setkání - buď v pátek (viz pozvánka), nebo při kterékoliv jiné příležitosti.
Míra Martinec, LRT