4. etapa 2009 M
Celkem 448,84 km (přejezdy 198,60 km, speciálky 367,88 km)
Výsledky 4. etapy (společná kategorie osobních aut a kamiónů):
Pořadí | Pořadí kamiónů |
Posádka | Čas |
1. | 300 - Peterhansel (BMW) | 5h 17´39" | |
15. | 1. | 400 - Jacinto (MAN) | 7h 05´55" |
21. | 2. | 401 - Tomeček(Tatra) | 7h 41´07" |
26. | 3. | 404 - Kovacs (Scania) | 8h 25´00" |
31. | 4. | 402 - Gonzales (MAN) | 17h 13' 00" |
36. | 5. | 403 - Boucou (Renault) | 19h 13' 00" |
V celkové klasifikaci ve společné kategorii osobních aut a kamiónů je posádka Tomeček-Morávek po 4. etapě na 7. pozici (nejlepší z kamiónů) se ztrátou 6h 51´11" na prvního Peterhansela s BMW.
Zdroj: www.npo.fr
Zuzka Nohavicová
Zpráva čtvrtá z výletu fanoušků Tomáše Tomečka, Vojty Morávka a celého Livescore Teamu.
Dobrý den všem příznivcům Livescore Teamu.
Včera jsem zakončil své povídání třetí etapou dnes čtvrtou otevřu. Pořadatelé jsou k nám divákům v Twingu milostiví. Dnešní průjezdy rychlostní zkoušky začínaly pár kilometrů za Zagorou uprostřed obrovské ploché a kameny poseté pláni, lemované horami v dáli. Tento terén byl pro nás jako stvořený, protože jsme měli „volné pole působnosti“ pro pohyb podél trati. Toho jsme důkladně využili pro strategické rozmístění našich dvou kamer a fotografa. Takže opět bude připraveno ze dneška video, které se nyní stříhá a fotky. Tomáš s Vojtou jsou ještě v bivaku a dělají údržbu a opravy auta, které dnes dostalo opět řádně zabrat. Všimli jsme si, že kluci dojeli s defektem pneumatiky takže i s běžnou údržbou mají jistě co dělat.
Než jsem dopsal předchozí odstavec tak přišel Vojta a cestou do koupelny s námi prohodil pár slov. Je na něm vidět zřetelná únava a říkal, že v horách to dnes byla velká „rozbíječka“ a je celý rozlámaný. A to má před sebou ještě večeři a dvě tři hodiny přípravu roadbooku na zítřek. Nechápu jak můžou kluci takovou fyzickou a psychickou zátěž zvládnout. Mají náš velký respekt!
Zajímavé pro nás diváky je i to jak s měnícím charakterem tratí se mění i pořadí a výkony jednotlivých posádek. Včera v dunách, v typické Dakarské etapě náročné na řidičské umění plné písku a náročné na navigaci v terénu, kde se dá velmi lehce ztratit orientace ,excelovaly trochu jiné posádky, než dnes v charakteristicky jiné etapě.
Když člověk opustí závodní pole a rozhlédne se v Africe kolem sebe tak skoro vždy vidí úchvatnou krajinu, nebo houf dětí. A těch je opravdu plno. Kde se jen na chvilku zastavíme, tak brzy se nějaké u nás objeví a po chvilce se jich tam seběhne houf. Jejich věk se pohybuje kolem 5-10 let a bonbony fungují jak tvrdá měna :) A musím říci, že se nám ještě nestalo to co mě kdysi v Dakaru, kdy jsem čas od času pocítil pokus se mi dostat do kapsy u kalhot a něco mi vzít. Maroko je jiné a myslím že i civilizovanější. Čas od času se nám podaří projet okolo školy a všimli jsme si že se tady chodí povinně i v sobotu.
Dětí je zde mnoho, starších lidí už u poznání méně. A když je potkáme těžko se odhaduje skutečný věk. Dost o místní zdravotní péči vypovídá nevalná kvalita chrupu lidí, kteří se s námi „kamarádí“ a nutí nám koberce a různou bižuterii. Podle odhadu se jedná o lidi kolem 20-25 let věku.
Pro dnešek se tímto odmlčím a zítra nás Česká další etapa opět v písku. Divácky velmi výživné.
Dobrou noc
LRT fans